måndag 3 juni 2013

Hammertime

Hello, hello!
 
Lite mer pyssel i trädgården blev det i helgen.
Denna helgen gick jag loss med den svarta hammarlacken
på våra gamla men ack så sköna Baden Baden stolar.
 
 
 
Varför nöja sig med en blå stol som inte längre passar in när man kan få en svart i ett nafs?
 
  
Mycket nöjd blev jag med resultatet.
Det blev inte bara snyggt utan nu lär ju stolarna hålla ett tag till.
Ljuslyktorna som syns lite på sista bilden fick sig också en omgång med penseln
och de blev som nya igen.
Nu ska jag bara leta reda på en ljusa dynor likande denna till stolarna också,
 så blir det perfekt för lata dagar i solen.
 
 
 
Jag köpte ju en stor burk med hammarlack...
Hm, jag undrar vad mer som kan tänkas behöva lite svart färg?
 
Ha en bra dag!
 
Kram,
C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar