torsdag 18 juli 2013

Halloj,
Åh, vad tiden går fort när man har roligt och njuter av semester och sol.
Jag försöker verkligen njuta av varje ledig minut och våra trädgårdsprojekt går sakta men framåt, precis som vi ville. Här kommer en liten uppdatering av vårt blivande trädgårdsskjul och pergola.
Riktigt teamwork är det som vanligt, jag målar och mannen får användning av något utav sina verktyg;-) Här i pergolan kommer jag att spänna upp tvättlina för en snyggare upphängning av tvätt än den traditionella torkvindan. Helst av allt skulle jag vilja ha svart tvättlina men det har jag inte hittat ännu. Någon som vet vart man kan hitta det kanske?
Japp, så här ser byggarbetsplatsen ut just nu...
Längst ner till höger i bilden ser man staketet ut mot norrsidan utav vårt hus som nu är på plats. Det saknas nu bara en liten grind för att bli helt färdigt.
Staketet går i samma stil som poolspaljéerna (kika här, här och här för inspiration) och murgröna är planterad för att så småningom täcka armeringsnätet.
Längst bort ser ni vårt vedskjul.
Det blivande trädgårdsskjulet kommer att se likadant ut fast inte riktigt så djupt.
 
Åh, visst är det väl härligt när ens idéer blir realiserade och det ser ut att bli så bra som man tänkt sig?
Som ni kanske märkt så gillar jag svart starkt i trädgården, tycker att det ger en så snygg kontrast till allt det gröna...
 
Ha en fantastisk kväll.
 
Kram,
C
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar