söndag 12 maj 2013

Trädgårdsdrömmar

Halloj!
Hur har ni det?
Själv njuter jag av att ha varit ledig i hela fyra dagar och ännu en dags ledighet imorgon står på schemat då barnen har studiedag så då passade jag på att ta en extra semesterdag.
Känns hur lyxigt som helst.
 
Denna helgen har vi mest bara umgåtts och tagit det väldigt lugnt.
Trädgårdsdrömmarna är ju nu på pränt, både mina idéskisser
och de exakta skisserna som nu finns i datorn med mått och allt.
Även om de där exakta ritningarna måste till så gillar jag mer mina idéskisser. De där första som är ritade för hand utan krav, bara fyllda med tankar och drömmar...
 
 
Även om jag har tusen tankar och drömmar så blir ju inget gjort om man inte själv sätter lite fart.
Helgens trädgårdssyssla för mig har varit att fixa till spaljéerna vid poolen som är tänkta att bli som en grön vägg utav murgröna året runt med inslag av en vacker klematis med vita blommor som ska få lysa upp under sommaren och göra det lite mer levande.
 
 
Här ligger spaljé nr 3 och i väntan på att bli uppsatt och murgrönan på att bli planterad.
Jag hann inte riktigt med att ta bilder på slutresultatet ikväll innan solen gick ner så bilder på det kommer imorgon.
 
Kram,
C
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar