torsdag 10 maj 2012

Boktips- Trädgård

Halloj!

Det är ingen hemlighet att jag älskar att pyssla och inreda i trädgården och skapa olika små miljöer.
Det roliga är att jag har en kollega som är lika tokig i trädgårdsdesign som jag och vi har samma smak i det mesta när det gäller trädgården. Just denna kollega fick mig att få upp ögonen för Ting Ute & Inne som hade ritat hennes trädgård och den är precis åt det hållet som jag eftersträvar med min egen trädgård. Jag har aldrig fått tillfälle att besöka deras butik, som jag har hört är fantastik och farligt dyr att besöka, hihi....

Men,  oj vad jag blev glad då jag såg att de släppt en bok. 
Efter några snabba klick på Bokus så hade jag boken i min ägo och vilken bok sedan...  
Det är så härligt när man hittar böcker som verkligen inspirerar! 


Dagens boktips får alltså bli boken Ute blir Inne (text: Anna Braun, Foto: Anders Roos).

Nähä, nu tror jag minsann att jag ska ta mitt vältummade exemplar och sätta mig i uterummet som så många gånger förut och återigen bli inspirerad och blicka ut över trädgården och kreativt planera för nästa steg i min trädgårdsplan. Lite senare så ska jag nog klicka mig in på deras inspirationsblogg och sen en vacker sommardag så får det minsann bli en liten utflykt till butiken ocks, det är minsann på tiden.

Ha en underbar kväll!

Kram,
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar