fredag 6 april 2012

Mysig lång fredag

Halloj,
Åh, vad skönt med en härligt ledig långfredag!



Långt ifrån lata är vi dock denna långfredag fast vi pysslar med lite allt möjligt idag
i ett lagom tempo.
Vädret är ju inte det bästa idag men vi var ute i trädgården innan i förmiddags och trots att det kom lite regn på oss så var det rätt skönt att få vara ute i friska luften. Ett gammalt japansk körsbärsträd har sågats ner, inte helt och hållet dock. Jag har en plan för denna stubben...

Sen har det skyfflats jord för att förbereda för sten som inom kort ska komma på plats i rabatterna.
Lökväxter som står lite dumt till nu har fått ny växtplats.

Innan jag gick ut så målade jag sista lagret griffeltavlefärg på dörren till vårt städskåp.
Innan var det en gulnad vit färg på dörren och det blev så mycket fräschare nu tycker jag.
Praktiskt är det också, man kan ju skriva små meddelanden eller veckans meny på den är tanken.
Längst upp tänkte jag sätta upp en klocka, ni vet med visare siffror och allt. Idag så  har vi bara digitala varianter i köket men jag gillar gamla hederliga klockor, dock gärna i en modernare tappning. Den här har jag tänkt mig, tror att det kan bli riktigt bra.




Den uppmärksamme ser också att tavelväggen som jag pratat om innan nu äntligen är på plats, nu ska det bara fyllas på med kort i alla ramarna... 


Nej,nu tror jag att det är dags för påskharen att leverera påskäggen till barnen sen blir det spel, en god middag och kanske en mysig film att titta på ikväll.

Ta hand om er och ha en fortsatt mysigt lång fredag!

Kram,
C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar